En començar la reunió, la consellera va regalar al ministre un llibre de Ramon Llull; mentre que Méndez de Vigo va regalar a la consellera el catàleg de l'exposició de Cervantes de la Biblioteca Nacional de España i Acción Cultural Española. Tots dos autors celebren aquest any els seus respectius centenaris. (Fotografia: Ministerio de Educación)
En començar la reunió, la consellera va regalar al ministre un llibre de Ramon Llull; mentre que Méndez de Vigo va regalar a la consellera el catàleg de l'exposició de Cervantes de la Biblioteca Nacional de España i Acción Cultural Española. Tots dos autors celebren aquest any els seus respectius centenaris. (Fotografia: Ministerio de Educación)
image_pdfimage_print

La consellera d’Ensenyament de Catalunya, Meritxell Ruiz, va comunicar ahir al Ministre d’Educació espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, que “Catalunya no farà les proves d’avaluació de la Lomce” i que, per tant, els alumnes catalans faran les proves d’avaluació segons els criteris de la Llei d’Educació de Catalunya. Així li ha fet saber durant la reunió mantinguda avui a la seu del ministeri a Madrid.

Els alumnes de sisè de primària faran els dies 4 i 5 de maig les proves d’avaluació pròpies, elaborades pel Consell Superior d’avaluació, i que “serveixen per avaluar el sistema i per orientar les polítiques educatives del departament, sense publicacions de rànquings que estigmatitzin els centres”. A més, “la Lomce ens obliga a triar quina és la llengua, i això en aquest país no serà possible. Per tant, seguirem fent les pròpies proves i no acceptarem que la Lomce pugui condicionar les nostres proves”.

En aquest sentit, Ruiz ha recordat que Catalunya fa més de deu anys que fa proves que serveixen per orientar el sistema i per donar informació als centres i a les famílies de les competències assolides pels seus fills: “La diferència és que la Lomce planteja les proves per fer un rànquing i per condicionar l’obtenció del títol dels alumnes. Catalunya és contrària a aquest plantejament, ja que les proves han d’orientar i no condicionar, com fa la Lomce. Les proves no s’han d’utilitzar per això. Per tant, seguirem aplicant les proves que preveu la LEC que el que fan és orientar i no condicionar el títol”.

Publicitat
Llibre: El Judici - Lluís Busquets
Publicitat

Les diferents avaluacions pròpies que duen i duran a terme els alumnes catalans avaluaran l’assoliment de les competències bàsiques. Per això, la titular d’Ensenyament també ha traslladat al ministre que Catalunya continuarà amb el desplegament curricular a partir de les competències bàsiques, tant a primària com a l’ESO. Ruiz ha expressat a Méndez de Vigo “la disconformitat amb el fet que el Ministeri hagi recorregut tots els decrets que són propis de la Generalitat, el del currículum de primària i el currículum de secundària”.

Des de l’any 2013, el Departament d’Ensenyament desenvolupa el treball per competències bàsiques en diferents àmbits com els lingüístics, el matemàtic, el científicotecnològic, digital, o de coneixement del medi, entre d’altres, tant pel que fa a la primària com a l’ESO.

D’altra banda, Meritxell Ruiz també ha expressat durant la reunió el rebuig al fet que el Ministeri faci pagar a la Generalitat 6.000 euros a 43 famílies que han sol·licitat l’escolarització en castellà. Ruiz ha anunciat que “són expedients que recorrerem tots, ja que no tenen cap mena de sentit”. El Departament d’Ensenyament va presentar diferents recursos judicials contra aquesta mesura que suposa un atac al model d’immersió lingüística i a les competències pròpies en matèria educativa.