image_pdfimage_print

A partir del dia 27 de setembre, la ciutadania de Catalunya pot tenir la targeta sanitària individual (TSI) al mòbil i utilitzar-la per identificar-se en format digital a les farmàcies, i progressivament als diferents centres sanitaris.

És el primer títol que incorpora ‘La meva cartera’, el wallet o moneder digital creat pel Govern que permetrà tenir tots els títols, carnets i permisos que emet la Generalitat de Catalunya en format digital i en un únic espai al mòbil. La TSI digital també es podrà visualitzar a través de La Meva Salut, dins de la secció de dades personals de la persona usuària, o a través del botó “Targeta Sanitaria Digital” de la pantalla d’inici.

Aquest nou servei digital anirà incorporant progressivament la resta de carnets de la Generalitat, com ara el de família nombrosa, el de biblioteques o la T-Mobilitat.

Publicitat
Publicitat

“A partir de dimarts, els usuaris podran accedir a la seva medicació amb la targeta sanitària digital a través de les més de 3.200 farmàcies de Catalunya”, ha explicat Jordi Casas, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.

Característiques i beneficis

‘La meva cartera’ és una solució digital d’accés i ús fàcil, còmode i segur que permetrà a la ciutadania utilitzar, en format digital, els carnets, permisos i títols que avui dia l’Administració posa a la seva disposició en format físic, generalment en forma de targeta.

Aquests documents han de permetre validar la condició que acrediten davant d’un tercer, han de ser adaptables a diferents col·lectius i formats i ser de fàcil ús i gestió per part del ciutadà.

Per això, en el disseny de ‘La meva cartera’, s’ha posat el focus, d’una banda, en la usabilitat per tal que sigui fàcil accedir a les targetes digitals i, d’altra, en la seguretat, per garantir una bona experiència per part de la ciutadania quan hi accedeixi.

Així, s’ha optat per crear un wallet o moneder digital, una solució estàndard, adaptable a múltiples casos de negoci i intuïtiva per a l’usuari que:

·Permet una gestió transversal 100% digital del procés d’emissió i validació dels carnets.

·Estalvia els costos de l’emissió del certificat físic.

·“Higienitza” el procés en els diferents àmbits on s’utilitza (establiments, transport públic…)

·És interoperable tant amb telèfons Android com iOS

·Permet signar el carnet com a Generalitat de Catalunya i incorporar mecanismes per validar l’acreditació davant d’un tercer.

Com tenir ‘La meva cartera’ al mòbil

Els passos per tenir ‘La meva cartera’ al mòbil són els següents:

·Accedir amb el navegador web del mòbil a lamevacartera.gencat.cat

·Crear un accés directe en forma d’icona a la pàgina d’inici del telèfon (així funcionarà com una app sense necessitat d’anar als markets).

·Un cop dins de l’aplicació, cal acceptar el tractament de les dades personals.

·Seguidament, per identificar-se, s’ha de fer servir un certificat digital: l’idCAT Mòbil (mitjà còmode, segur i molt fàcil d’utilitzar des del mòbil) o un altre sistema compatible.

·Un cop identificat, les targetes disponibles es descarreguen i ja es poden usar.

·L’aplicació ofereix l’opció de fer servir el sistema de protecció del mòbil (PIN, Face ID…) per evitar haver d’identificar-se cada vegada que s’hi accedeix.

Apoderar la ciutadania

‘La meva cartera’ és un nou servei digital desenvolupat per Polítiques Digitals a través de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana en el marc de l’estratègia prioritària de la Vicepresidència per assolir una nació digital amb una ciutadania apoderada.

La iniciativa s’afegeix a altres projectes que promou el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per acompanyar i apoderar la ciutadania en l’accés als serveis públics i en la relació amb l’Administració en un context cada vegada més digital i avançar així cap a un nou model d’atenció ciutadana que busca simplificar processos i tràmits i posa la ciutadania al centre a l’hora de dissenyar nous productes i serveis.