La demanda insatisfeta de l’aeroport de Barcelona

El Cercle Català de Negocis ha publicat una sèrie de quatre estudis sobre la gestió aeroportuària de l’Estat espanyol i els escàndols associats, on s'hi analitza i s'explica, per exemple, la gran estafa de les inversions a l'aeroport de Madrid-Barajas, com el govern espanyol està perjudicant (encara més) l'economia catalana mitjançant el desviament deliberat i artificial de milions de passatgers cap a Madrid o com el govern espanyol està evitant privatitzar els seus aeroports deficitaris per a beneficiar l'IBEX-35, entre altres qüestions. També s'hi mostra com es podria ampliar l'aeroport del Prat preservant els espais naturals protegits i com fer més competitius els aeroports catalans. El primer d'aquests estudis és: "La demanda insatisfeta de l'aeroport de Barcelona"

image_pdfimage_print

L’aeroport de Barcelona és el segon aeroport espanyol amb més connexions amb Europa (125), per darrere de Palma de Mallorca (144), tot i que en aquest últim cas moltes d’elles són de temporada. Malgrat tot, el govern espanyol desvia 5 milions de passatgers de Barcelona per impedir que el Prat tingui connexions intercontinentals, fent prevaldre criteris de conveniència política per damunt dels econòmics.

Això, no només va en detriment de l’aeroport de Barcelona sinó de la seva capacitat de servir a les necessitats reals del nostre país: Catalunya és la primera regió del sud d’Europa pel que fa a la capacitat d’atraure inversions estrangeres, i l’economia catalana és una de les més obertes del món i en època de crisi ha estat molt receptiva a la internacionalització. Tanmateix, el gestor aeroportuari no posa l’aeroport de Barcelona al servei de l’economia catalana sinó al servei de l’aeroport de Madrid-Barajas, i AENA nega o dificulta a les companyies la possibilitat d’obrir noves rutes des de l’aeroport de Barcelona, sovint oferint l’aeroport de Madrid-Barajas com a alternativa, encara que la demanda sigui més baixa.

1 COMENTARI

Comments are closed.