Per ampliar l’oferta d’audiovisual en català, neix una nova alternativa de continguts digitals. ClapClap és una plataforma de vídeos didàctics i d’entreteniment que cada cop està agafant més volada i que ofereix una opció per donar-los més visibilitat, l’accés del qual és gratuït, i que pot servir també per a descobrir nous creadors emergents.
Es tracta d’un projecte sense ànim de lucre amb la intenció que esdevingui una eina de codi obert que permeti a tothom poder ajudar a millorar-lo i promoure nous continguts que els complementin, relacionin o amb funcions i serveis extres.
Des del 5 de març i, de moment, la pàgina mostra canals en directe i vídeos a la carta de YouTube i Twitch i que, en un futur, es pot ampliar a altres xarxes com TikTok i Instagram , 100% català i està oberta a col·laboracions, motiu pel qual convé que se’n faci difusió i que vagi sumant adeptes, tant usuaris com autors.
Aquesta iniciativa que parteix de manera voluntària de la mà d’un grup de joves emprenedors pretén normalitzar els continguts en català entre els més joves, i també fer veure “rendible” al món editorial i empresarial els continguts en català. D’aquesta manera, esdevé un canal o interfície única, que no resta “amagada” enmig dels múltiples continguts de les xarxes i que permet i obre el camí a nous influenciadors del territori com a opció de proximitat i, alhora, per difondre i posicionar la llengua catalana a Internet en una societat cada vegada més plural i diversa, per tal de donar-li el lloc que té malgrat les influències externes i tòxiques poc constructives i de la tendència a la globalització.
Des d’un panell de control, els que s’hi vulguin subscriure, poden seleccionar a quins creadors volen donar suport amb aportacions que es reparteixen, segons ells, de manera justa entre els creadors a qui has donat claps, que funcionen com els “M’agrada” d’altres eines o xarxes socials. La plataforma s’emporta una petita comissió de cada Clap per poder continuar existint i per millorar el web, però cal veure-la com una via per a remunerar els creadors de manera transversal, entre els que han guanyat més adeptes cada mes. Es pot filtrar pel tema, matèria o tipus de contingut també.
I, sobretot, a la seva política de privadesa s’especifica que: “L’ASSOCIACIÓ CLAPCLAP tracta i té accés a la informació pública de l’usuari, especialment el seu nom de contacte. Aquestes dades només s’utilitzen a dins de la mateixa xarxa social i no s’incorporen a cap sistema de tractament”. Continueu llegint més informació aquí: https://www.clapclap.cat/per-que-fer-se-subscriptor-de-clapclap/ .