Catalunya participa a la MITT de Moscou amb el repte de mantenir el posicionament al mercat rus
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa des d’ahir i fins el 18 de març, a la fira MITT de Moscou, la primera gran fira professional del sector que enguany se celebra de manera presencial després de l’aturada de 2020 per la crisi de la Covid-19.
A l’estand de Catalunya, de 85 m2 estan representats els coexpositors següents: Diputació de Barcelona, Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada, PortAventura World, Vremia Tours i Itravex. El director de l’ACT, David Font, explica que “podem prendre part físicament en aquesta fira gràcies a la presència permanent que tenim en aquest mercat des de l’any 1993 quan, amb l’obertura d’una oficina, vam esdevenir pioners en la promoció turística als països de l’est”.
Catalunya és una de les principals destinacions pels turistes russos a Europa. Les dades prepandèmia evidèncien la posició de lideratge de Catalunya en aquest mercat emissor. L’any 2019 van arribar a la destinació catalana més de 795.000 turistes que van generar una despesa de més de 1.160 milions d’euros. Aquestes xifres el situen com el cinquè mercat internacional que més ingressos deixa a Catalunya amb una despesa mitjana per turista de 1.492 euros.
És per això que, fins i tot en el context d’aquesta pandèmia, l’Agència Catalana de Turisme no ha deixat de promoure la marca Catalunya en el mercat rus, cooperant amb tots els actors del sector per mantenir el bon posicionament que ja tenia la destinació catalana en aquest emissor abans de la covid-19. Font destaca que “estar presents en aquesta edició de la MITT demostra l’enorme importància que concedim al mercat emissor rus i consolida la nostra voluntat de mantenir-nos entre les seves destinacions preferides després de l’obertura de fronteres i l’eliminació de les restriccions dels viatges”.
En aquest sentit, el nou director de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya a Rússia i Països de l’est, Mikhail Sidorov, té previst reunir-se en el marc de la fira amb empreses, entitats, associacions professionals d’operadors turístics i agències de viatge, i mitjans de comunicació especialitzats russos per seguir explicant la situació actual a Catalunya, els esforços que s’hi estan fent per convertir-la en una destinació segura i els plans per reactivar el turisme tan bon punt la situació sanitària ho permeti.
El mercat rus segueix tenint un potencial important per a Catalunya i és un dels que ha de jugar un paper actiu en la recuperació de la seva activitat turística. En moments complicats com l‘actual, la destinació catalana treballa per respondre amb flexibilitat a la demanda canviant i ofereix al mercat rus productes turístics que tenen en compte les noves necessitats fruit de la pandèmia. Així, a la MITT, a més dels populars turisme de sol i platja i shopping, es potenciaran aquelles propostes que poden ajudar a la reactivació del mercat rus com ara el turisme cultural, l’ecoturisme i les activitats a l’aire lliure, rutes per fer fora de temporada alta, el wellness i el turisme esportiu.
La participació en cites internacionals i de referència com la MITT i la ITB de Berlin de fa una setmana forma part de l’estratègia de l’ACT de continuar promovent la marca Catalunya perquè torni a ocupar una posició de lideratge internacional en el món postcovid.
Catalunya, pionera en la promoció turística als Països de l’est
El 1993, la Generalitat de Catalunya va obrir el Centre de Promoció Turística (CPT) a Rússia, un mercat emergent de gran potencial, amb l’objectiu de difondre l’oferta turística de Catalunya. La nova oficina es convertia en una de les primeres representacions estrangeres de turisme a Rússia. En aquells moments, Catalunya estava lluny de ser una destinació turística popular en aquell mercat i s’enfrontava a la tasca de promocionar el potencial turístic de Catalunya per fer-ne una destinació reconeguda i capdavantera. Ara, s’enfronta al repte de fer que continuï ben present entre les preferències del turista rus posicionada, a més, com a destinació segura.