Jordi Graupera va desgranar ahir els grans reptes de Barcelona en relació al turisme. Va apostar per desenvolupar urgentment una xarxa d’autobusos interurbans que connectin Barcelona amb l’Àrea Metropolitana. “És una cosa que pot fer Barcelona juntament amb i l’AMB. No és extraordinàriament car i tindria un impacte immediat en la mobilitat i la reducció de la contaminació a la ciutat. Aquesta mesura ha d’anar acompanyada per un peatge de congestió que és la mesura més ràpida, eficaç i progressista”.
El candidat a alcalde de Barcelona És Capital-Primàries va fer aquestes declaracions en un esmorzar amb el Gremi d’Hotels de Barcelona durant el qual va palpar la manca de comunicació que hi ha hagut durant aquest darrer mandat entre els gremis i els responsables municipals. “Les polítiques s’han fet en contra la voluntat dels veïns i en contra els interessos dels gremis. És el que ens repeteix tothom quan ens reunim amb ells”, va puntualitzar Graupera.
Valorant les preocupacions dels hotelers, al capdamunt hi ha la implantació del PEUAT. El Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics desincentiva la reforma dels hotels de les zones més turístiques de la ciutat. “Això és una molt mala notícia perquè l’últim que necessitem és que es degradi el centre. Al contrari, cal que els hotels siguin més sostenibles i de més qualitat arquitectònica”.
Per Graupera la clau per frenar les externalitats negatives que genera el turisme és la descentralització. Aconseguir que no hi hagi el 90% dels turistes concentrats en el 15% de la ciutat com passa ara i diversificar la nostra economia. No pot ser que un tant per cent tan gran de PIB depengui del turisme.
Cal una descentralització en el centre de la ciutat. “Per exemple, ara que es vol obrir un segon MACBA no ha d’anar a Ciutat Vella, és un error. Podem plantejar que el MACBA 2 vagi a Badalona, o a algun altre municipi de la corona metropolitana. Hem de reimpulsar el projecte de la Muntanya dels Museus i aconseguir que Montjuïc sigui un lloc on l’oferta museística atragui turisme de qualitat”.
Trobada amb l’Agrupació de Bombers de Barcelona
També durant el matí, Graupera va participar en una trobada no formal amb membres de l’Agrupació de Bombers de Barcelona que va servir per emmarcar la importància d’aquest cos municipal dins l’estratègia de seguretat de la candidatura Barcelona és Capital-Primàries.
“Estem acostumats a sentir parlar de seguretat reduint-ho només a repressió per estendre la por i així aconseguir més votants. Però en els països anglosaxons es distingeix clarament entre seguretat i safety. Nosaltres no tenim aquesta distinció però podem anomenar-la seguretat i salvaguarda“, va assenyalar Graupera.
La seguretat d’una ciutat no es limita només al nombre de policies amb què es reprimeix la delinqüència. La seguretat hauria de ser integral i incloure molts agents de la ciutat.
Per tant, ha apuntat el candidat a alcalde, “cal recuperar el model d’èxit dels Bombers de Barcelona”, dignificant la seva tasca i escoltant les demandes que fa anys que tenen desateses des del consistori municipal.
Un altre dels aspectes que més va preocupar Graupera és la manca de perspectiva de gènere, tant en les bases d’accés, com en la presa de decisions, o fins i tot en les instal·lacions dels parcs, algunes de les quals no compten amb vestuari ni lavabos per dones i això, per tant, impossibilita que en aquell parc hi treballi cap dona.
“És un dels cossos més vocacionals que hi ha en el servei públic, i si funciona bé és per la seva voluntat d’autogestió, no perquè les administracions hi estiguin dedicant esforços. Necessitem que els Bombers siguin una aposta de seguretat de la ciutat”, ha resumit Graupera.