image_pdfimage_print

La regressió anticatalana, espanyolista i antidemocràtica a Espanya és un pou sense fons. La darrera atzagaiada la tenim en la censura a un anunci del Carnet Jove per part de l’Asociación para la Autoregulación de la Comunicación Comercial (Autocontrol). Segons un informe emès per aquest organisme, l’anunci té connotacions polítiques perquè hi apareix un pla amb la imatge d’una senyera i l’àudio “Nous desitjos, noves conquestes”. Segons autocontrol amb el context actual, l’anunci pot ser entès com un missatge de contingut polític. Tanmateix, cal tenir en compte que la senyera és la bandera oficial de Catalunya.

Fins ara, la repressió espanyola s’ha centrat en les banderes estelades, sobretot en esdeveniments esportius, argumentant que promocionaven la violència, quan de fet, també la bandera estelada pot ser exhibida legalment, segons una interlocutòria judicial recent.

Però ara s’ha anat un pas més endavant, o si es vol, enrere, i ja és la bandera oficial de Catalunya, la senyera, la que és objecte de prohibició.

Publicitat
Publicitat

Com se sap, el Carnet Jove, és un servei de la Generalitat de Catalunya que des de l’any 1986 té per objectiu contribuir a millorar la qualitat de vida dels joves catalans a través de l’oferiment i la promoció de serveis, propostes i descomptes en diferents àmbits, entre els quals destaquen la cultura i la mobilitat internacionalInicialment gestionat per l’administració, des de finals del 2015, existeix un contracte amb Caixabank per la gestió pròpiament del carnet a partir d’un concurs públic. Així mateix, el contracte explicita que cada any hi haurà una campanya de difusió del Carnet Jove que se n’ocupa Caixabank, qui ha de sotmetre tota la seva publicitat a control d’un organisme de l’estat espanyol que controla la publicitat abans que s’emeti. Es calcula que actualment hi ha uns 500.000 titulars del Carnet Jove.

La Generalitat reacciona, Caixabank, no

La reacció de la part catalana ha vingut des de la Generalitat, i concretament de la Directora General de Joventut, Marta Vilalta que ha acusat Autocontrol de fer “una lectura política de l’anunci”. I ha afegit que “Creiem que no necessitaríem aquesta autorització per passar aquest anunci, però com que compartim la difusió amb La Caixa, això dificulta sortir d’aquest atzucac, perquè qualsevol publicitat que emeti La Caixa ha de tenir el vistiplau d’aquest organisme“. I és que Autocontrol és l’únic acreditat a l’Estat per fer aquest control publicitari previ a l’emissió dels anuncis.

A hores d’ara, no es té constància que Caixabank hagi reaccionat al veto.