El Catalunya Convention Bureau (CCB) de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa fins el 10 de desembre a l’IBTM World, la cita per excel·lència del turisme de reunions, congressos, esdeveniments i incentius. La fira, que se celebra a Barcelona des del 2004, es reconverteix enguany a un format virtual degut a la pandèmia de la Covid-19.

Durant els tres dies de certamen, el CCB ha tancat una trentena d’entrevistes comercials amb organitzadors de reunions i esdeveniments per donar a conèixer l’activitat de l’entitat i l’oferta MICE (meetings, incentives, conferences, events) del territori.

A l’estand virtual de Catalunya, on participen també vuit empreses i entitats del sector, el director de l’ACT, David Font, explica que “volem visibilitzar davant dels hosted buyers la reorientació de la destinació i la seva oferta per donar resposta a les noves necessitats dels mercats: digitalització, sostenibilitat, incorporació de les noves tecnologies, major personalització, possibilitat de celebrar esdeveniments híbrids i virtuals, màximes garanties de seguretat sanitària i aposta per la sostenibilitat”. “Treballem per posicionar Catalunya com a pol d’atracció d’esdeveniments innovadors, sostenibles i amb un retorn social per a la comunitat local” , ha assegurat Font.

Publicitat
Publicitat

La presència de l’Agència Catalana de Turisme a l’IBTM World s’emmarca dins l’estratègia per reactivar Catalunya com a destinació MICE i sostenible a través de la col·laboració publicoprivada. Font assegura que “des del CCB de l’Agència Catalana de Turisme volem fer costat a la indústria MICE en la seva reactivació amb un pla a curt i mitjà termini denominat reACT MICE Catalunya, que té també una visió de futur per aconseguir que la destinació sigui més competitiva i respongui millor a les noves tendències”. El pla marca tres grans línies estratègiques: la digitalització, la sostenibilitat i el llegat.

Catalunya compta amb un gran nombre d’infraestructures, espais singulars i empreses de serveis que l’han posicionat com una destinació de primer ordre per celebrar tot tipus d’esdeveniments, congressos i reunions. A més, la seva posició estratègica, el clima suau i mediterrani i un dels estàndards de vida més alts d’Europa, l’han convertit en un lloc ideal per fer negocis. Catalunya també s’ha vist afavorida per la projecció internacional de la ciutat de Barcelona, hub tecnològic i d’innovació. El turisme professional s’ha consolidat amb la celebració de grans esdeveniments com el Mobile World Congress o l’ISE (previst pel 2021).

El turisme de reunions és un dels sectors més afectats per la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19. El MICE és un segment estratègic per a Catalunya per raons diverses: contribueix a la desestacionalització, genera un nivell de despesa alta i, a causa de la mena de demanda, contribueix a la millora de qualitat del sector professional i de l’oferta. També genera la capitalització de nous projectes en el territori. El 2019 la despesa total realitzada per turistes estrangers que viatjaven per feina, negoci, assistència a fires i congressos va ser de 1.741,9 milions d’euros. Entre gener i setembre d’aquest any la despesa total ha caigut un 78,3% respecte a l’any anterior (Dades provisionals. Font: Gabinet Tècnic del Departament d’Empresa i Coneixement a partir de les dades d’Egatur de l’INE).

El Catalunya Convention Bureau és un programa de l’Agència Catalana de Turisme creat el 2010 per posicionar Catalunya com una destinació capdavantera en el sector del turisme de reunions, congressos, convencions i viatges d’incentius d’empreses. Intervé en la captació d’activitat relacionada amb el turisme de reunions, dona suport als organitzadors d’esdeveniments i ajuda a generar negoci a les més de 200 empreses i entitats que l’integren.