El Govern encarrega al CTTI desenvolupar un servei de vot digital
El Govern encarregarà al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) que desenvolupi una plataforma de vot digital sota demanda per al període 2021-2023, a fi d’impulsar vot digital en els processos electorals dins les administracions públiques catalanes. L’objectiu del servei és donar resposta a les necessitats de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, així com a la resta d’administracions públiques de Catalunya i, fins i tot, les entitats del seu sector públic. La dotació per al desenvolupament d’aquest servei és d’un milió d’euros.
En tractar-se d’un servei TIC, la contractació es fa mitjançant el CTTI, i el finançament del contracte anirà a càrrec del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública, que decidirà el model de relació amb els departaments, entitats i/o organismes sol·licitants del servei.
El Govern ha anat desplegant el vot electrònic dins l’Administració. El mes de març de 2019 es va dur a terme un primer projecte pilot en el marc de les eleccions sindicals del personal de l’Administració de la Generalitat, amb resultats molt positius i una molt bona valoració tant per part dels electors com de la pròpia Administració de la Generalitat, impulsora de l’experiència. També s’ha introduït el vot electrònic en les eleccions per determinar la representativitat de les organitzacions professionals agràries.
Els beneficis del vot digital són molts, en termes de comoditat, seguretat, traçabilitat, transparència, flexibilitat, rapidesa i cost.