image_pdfimage_print

7103 Petit celler, cervesa Sullerica i Licors Moyà són algunes de les empreses de les Illes Balears que ja s’hi han adherit.

La directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, destaca: “A les Illes Balears hi ha molt producte arrelat i creiem que és important que estigui etiquetat en la seva llengua, de manera que amb el Segell fem que els productes etiquetats a les Illes Balears arribin a la resta del territori”.

A l’Alguer, la territorial de l’ONG del català valoritza l’etiquetatge en català a través de la iniciativa El Segell i ofereix un servici gratuït de traducció de les etiquetes en català de l’Alguer.

La Plataforma per la Llengua ha presentat a les Illes Balears el Segell de Producte Lingüísticament Responsable per tal d’impulsar-lo entre les empreses illenques. El Segell és un distintiu que té com a objectiu identificar els productes etiquetats, com a mínim, en català i promoure’n el consum.

Amb la incorporació d’aquest distintiu les empreses reforcen el valor afegit d’etiquetar en català. Un valor de prestigi, qualitat i bon servei. El consum cada vegada més es basa en els valors que transmet una marca i en l’experiència que hi té el client. Amb el Segell, les empreses donen valor a la llengua i es contribueix a la Responsabilitat Social Empresarial de cada companyia perquè es tenen en compte els valors de la cohesió i la inclusió socials de l’entorn. Segons la directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, “és important que les empreses incloguin el valor lingüístic en la seva Responsabilitat Social Empresarial perquè sigui excel·lent”.

Les empreses que s’adhereixin al Segell comptaran amb la difusió del seu producte pels canals de comunicació de la Plataforma per la Llengua. Així, les empreses podran connectar amb una comunitat de deu milions de compradors potencials. Els canals de la Plataforma ofereixen una distribució als 22.000 socis de l’entitat, a les 150.000 persones a qui s’envia el butlletí electrònic, als 57.000 seguidors a Twitter, als 95.000 seguidors a Facebook i als 28.000 a Instagram. La difusió per les xarxes es fa amb l’etiqueta #SegueixElSegell.

Publicitat

Segons Neus Mestres, “no només volem promocionar les empreses que ja etiqueten en català, sinó que volem aconseguir que les que no etiqueten en català ho facin. Amb la crisi que estem patint, la iniciativa del Segell les pot ajudar a tenir més promoció i, per tant, a tenir més vendes”. La directora de la Plataforma per la Llengua concreta que “amb el Segell fem que els productes etiquetats a les Illes Balears arribin a la resta del territori”.

Una trentena d’empreses ja incorpora la iniciativa del Segell. A les Illes Balears ja s’hi han adherit tres empreses: 7103 Petit celler, cervesa Sullerica i Licors Moyà. El Segell també ha arribat a l’Alguer i ja l’han incorporat en el seu etiquetatge La Bottega Sarda, a dins del Mercat Cívic del carrer de Sàsser, i L’Isola del Torrone, al carrer de Sant Agustí, 77.

La Plataforma per la Llengua assumeix compromisos amb les empreses que incorporin el Segell. Es compromet a auditar la presència del català i, si cal, a fer propostes de redacció de les etiquetes. També a facilitar material de formacions i publicacions per posicionar el català a la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) de cada empresa i a avaluar el compliment de l’etiquetatge amb el règim lingüístic en matèria de consum.

Les empreses només es comprometen a incorporar el català a les etiquetes, tot i que no cal fer-ho a totes les gammes de productes que tinguin. Les quotes de les empreses que s’incorporin es destinaran a projectes de llengua a les Illes. D’aquesta manera, l’ONG del català assoleix un compromís social en un moment de greu crisi a causa de la pandèmia per Covid-19.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és conscienciar empreses i consumidors de la necessitat de l’etiquetatge dels productes illencs en català per arribar a tenir una normativa que blindi els drets lingüístics dels catalanoparlants a les Illes Balears en matèria de consum.

Per a la Plataforma per la Llengua, amb més de 25 anys dedicada a la defensa del català, l’etiquetatge ha estat sempre una prioritat. L’ONG del català considera que els productes de la terra han d’estar etiquetats en la seva llengua.