L’associació catalana Plataforma per la Llengua ha impulsat el segell de Producte Lingüísticament Responsable. Des de l’entitat es considera que “vivim en un moment d’importants transformacions en l’àmbit social, econòmic i tecnològic. Aquest nou escenari ofereix grans oportunitats per a les marques que millor interpreten i anticipen els canvis i hi responen més ràpidament. El repte avui no consisteix només a vendre, sinó a construir i mantenir relacions”. Amb aquest segell és pretén identificar els productes etiquetats, com a mínim, en català.
L’objectiu del segell, doncs, és reforçar la visibilitat i la projecció d’aquells productes que compleixen la legislació vigent i que, a més a més, desenvolupen una Responsabilitat Social Empresarial (RSE) que té en compte la cohesió i la inclusió socials. L’ús del català posiciona l’empresa respecte del seu entorn i dels seus públics amb un valor afegit de prestigi, qualitat i bon servei. Amb aquest distintiu, la Plataforma per la Llengua vol facilitar al consumidor la identificació de les empreses millor adaptades al mercat de parla catalana.
L’ONG del català ja ha fet públiques les primeres marques i empreses que han incorporat el segell als seus productes: la cadena de supermercats Sorli, els embotits La Selva, Torrons i Mel Alemany, l’empresa de jocs de taula Devir, els cellers Mas Romeu i Pagès Entrena, la cerveseria Lo Vilot i les empreses d’alimentació i productes ecològics Dàlit Natura i Alternativa3.
Tota la informació sobre el segell de Producte Lingüísticament Responsable la podeu trobar al web elsegell.cat.