Adrià Alzina se suma a la proposta dels usuaris de Rodalies a no pagar el bitllet

Arran del recent xoc de trens de Rodalies que hi va haver a Castellgalí, a més del que hi va haver fa pocs mesos a la mateixa línia, que han produït un mort cadascun, el candidat de la llista per les municipals de Barcelona, Adrià Alsina, va fer una completa crítica de la situació de les línies de Rodalies.

No es va estalviar senyalar a tots els que hi han tingut alguna possibilitat d’arreglar-ho però no ho han fet, sinó que més aviat se n’han aprofitat.

En el fil de Twitter, Alsina posa l’inici de totes les queixes en la manifestació de 2007; segueix amb el traspàs promès a l’Estatut de 2006 i que mai es va produir però que va donar arguments de confrontació a Mas i Montilla. Per més endavant prometre’n el traspàs pel 2010 acompanyat d’una inversió de 4.000 milions d’euros que no van arribar mai però que Montilla va fer servir en benefici propi durant el seu mandat, i Mas ho va emprar com argument per amenaçar de retornar-ne la gestió si no es feia efectiva la inversió. Pel que fa al Pla de Rodalies 2008-2015 encara no s’ha fet res.

Publicitat
Llibre: El Judici - Lluís Busquets

També el conseller Santi Vila ho va tenir sobre la taula i es va “empassar” les promeses del govern de Madrid. Tot segueix sense solucionar-se, com les obres de la Sagrera inacabades que reparteixen diners per a “tothom”.

Després de l’accident de novembre el conseller Damià Calvet torna a fer el mateix que ja havia fet Santi Vila, exigir la renegociació de Rodalies pel gener (estem a febrer i res).

L’última acció ha recaigut en l’exconseller Pere Macias, posat pel govern de Sánchez per coordinar el pla de Rodalies, d’això tampoc no se n’ha sabut res més. Ara mateix Renfe té garantida per llei la gestió de Rodalies fins al 2017.

Tota aquesta informació, Alsina l’acompanya de gran quantitat de fonts de la premsa de primera línia, estatal i d’aquí, i la CCMA.

Alsina arriba a dir que el boicot ha esdevingut criminal per als ciutadans de Catalunya, amb un pla que no ha variat en els últims quaranta anys.

Per tot plegat, Alsina diu sumar-se a la vaga que s’ha convocat (#NoVullPagarRENFE), i en culpa per igual l’Estat central per criminal, corrupte i mentider, i els polítics catalans per especular amb els nostres impostos, el nostre futur i la nostra seguretat.