image_pdfimage_print

El Cercle Català de Negocis ha emès un comunicat per mostrar la seva solidaritat amb els presos polítics catalans, amb motiu de la vaga de fam recentment anunciada amb la finalitat de denunciar la situació d’extrema vulnerabilitat a la qual estan sotmesos a mans de la «justícia» espanyola.

Consideren que el procés jurídic contra les autoritats catalanes i els representants d’algunes entitats sobiranistes és en frau de llei i que la suspensió del règim de drets i llibertats fonamentals i la intervenció de l’autogovern de Catalunya són instruments de repressió i persecució política. Critiquen també, segons ells, l’actitud dels partits catalans i l’ús que fan tant del poder polític com de les institucions atorgades per la Constitució de 1978 on s’evidencia que cap d’ells té la menor intenció ni d’aixecar la suspensió de la declaració d’independència, ni de fer efectiva la proclamació de la República de Catalunya.

Finalment consideren que la millor manera de garantir la llibertat dels presos polítics i de restablir la democràcia i la normalitat política, econòmica i social a Catalunya és fer efectiu el mandat de l’1 d’Octubre de 2017; cosa que ha de comportar l’aixecament de la suspensió de la Declaració d’Independència. La recent acció dels presos polítics catalans hauria de ser el catalitzador d’una mobilització social sense precedents, indefinida, transversal i basada en la no-violència, però ferma i sense aturador, amb la finalitat de restablir la normalitat política de Catalunya i fer efectiu l’exercici del dret a l’autodeterminació.

Publicitat

Podeu llegir el comunicat complet aquí.

El Cercle Català de Negocis va ser creat per un grup d’empresaris liderats per Ramon Carner i Joan Canadell, davant la necessitat de generar una resposta decidida contra l’ofegament econòmic de Catalunya. Calia contrarestar la passivitat de les patronals catalanes tradicionals i evidenciar el suport de l’empresariat català a la independència de Catalunya, com instrument per garantir el futur del nostre teixit empresarial i el benestar dels ciutadans catalans. Des de la seva constitució el CCN ha elaborat nombrosos estudis de caràcter econòmic, polític i jurídic sobre la independència de Catalunya. Volen actuar com a catalitzador del moviment sobiranista entre l’empresariat català i contribuir tant en la restitució de la independència política de Catalunya, com en la creació de les estructures del nou Estat Català que permetin la integració en l’economia global sense restriccions imposades per cap govern forà. Actualment n’és president Albert Pont.