image_pdfimage_print

El 29 d’agost naixia una plataforma a manera d’iniciativa ciutadana, per a promoure la llengua catalana en un espai d’ús digital i comercial, com és ‘#TwitterForBusiness’.

Les primeres alarmes apareixien datades del 2016. Usuaris de Twitter manifestaven no poder promocionar el seu contingut íntegrament en Català.

Des d’aleshores, el missatge que l’empresa enviava a aquests usuaris feia referència a “suport no reconegut”.

Publicitat
Llibre: El Judici - Lluís Busquets

Aquest missatge, l’any 2018, no ha canviat.

Fa escassos dies, la cap de cultura d’aquest mitjà a través del seu compte personal de Twitter, s’adonava que la problemàtica persistia. També des de la plataforma @EquipDescreguts, que es decidia a promocionar vídeo en honor a les víctimes assassinades el 17-A, tractant-se del projecte germà de @CATadsTweet sorgit per a batallar i donar estructura davant d’un escull, que ha estat perjudicial per a Periodistes (Oriol Jordan) i Discogràfiques (@Picap).

Se’n desconeix si existeixen més casos. En qualsevol cas, es pretén canalitzar-lo popularment, per ampliar la Petició a l’actual CEO de Twitter, Jack Dorsey. Per tant, s’ha demanat des del compte que avala la petició que: usuaris que hagin sofert una problemàtica semblant en la no-utilització de #TwitterAds perquè escriuen en Català, que es posin en contacte amb @Tina_Font a través del correu electrònic “CATadvertisement.Twitter@gmail.com”.

La petició, que es va vehicular ahir des de change.org, es fonamenta en els criteris següents:

Totes les llengües que són considerades oficials, caldria que s’hi tinguessin en compte, sempre que n’existeixi una preocupació i una demanda prèvia que s’hagi posat de manifest; i es reiterarà, com és el cas. No només vehicular-se aquelles que esdevenen més imperialistes.

No pot existir una identificació per part de l’usuari envers l’espai respecte a gestions necessàries de publicitat a través d’una de les xarxes socials preferides, per a contingut artístic i/o polític, si no s’hi existeix.

• Es considera, per defecte, que Twitter INC.: ha d’evolucionar i adaptar-se al nombre de seguidors i d’usuaris catalans que avala la companyia. Valorant que no fou fins al 2012 que no s’incorporà el català com a llengua en la utilització de la mateixa plataforma.

• Es conclou que el que cal és finalitzar allò que es va començar el 2012 i a l’actualitat no es troba completat o resolt.

Segons l’Institut Ramon Llull, el català és la novena llengua oficial a la Unió Europea en nombre de parlants. Fins i tot per davant d’altres llengües que sí que consten com a oficials a Twitter, per a la promoció de contingut, com pot ser el Portuguès, que es troba només dues posicions per sota.

També, avui, la iniciativa era avalada per la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya (@llenguacatalana); i també per la seva directora general, Ester Franquesa.

Veure la seva piulada i la Nota de Premsa.

Es convida obertament a la seva participació, accedint-hi des d’AQUÍ.