Comunicat del Col·lectiu Primer d’Octubre sobre la Diada

image_pdfimage_print

Aquest any la direcció dels nostre partit ha decidit que es troba exclosa de la convocatòria de la manifestació de la Diada, i que per tant, no hi assistiran. Ho lamentem. Però nosaltres, com a militants d’ERC sí que hi serem.

Un any més la diada de l’11 de setembre ha de servir per demostrar al carrer la voluntat de Catalunya de ser un país lliure. Mentre això no passi, hem de continuar reivindicant la nostra llibertat.

La convocatòria d’enguany, liderada per l’Assemblea, amb el suport d’Òmnium i l’Associació de Municipis per la Independència, interpel·la els partits com sempre ho ha fet. La societat civil organitzada és la que va impulsar l’agenda dels partits polítics per tal de portar-los al Referèndum del 1r d’octubre de 2017, en un moviment que va començar des de la consulta d’Arenys de Munt fins a la celebració de les consultes populars a tot el país. La missió de l’Assemblea és pressionar els partits polítics perquè posin en el seu full de ruta la independència del nostre país. Per tant, en la mesura que això no passi, és lícita la crítica i la pressió de la societat civil cap a aquests partits que es van comprometre a fer efectiu el mandat del 1r d’octubre. Òbviament, els qui governen s’ha de sentir més pressionats. I entenem que aquesta crítica, com totes les reivindicacions democràticament expressades al carrer, han de ser escoltades pels governants. Cal acceptar-ho esportivament i escoltar-les amb respecte.

Publicitat

Nosaltres hi serem perquè sempre serem allà on es defensi el mandat del 1r d’octubre i la independència de Catalunya.

Visca els Països Catalans lliures.

Barcelona, 7 de setembre de 2022