El Barça és un club emblemàtic, sí: agradi o no agradi la seva fundació, el seu fundador i el seu context han esdevingut un símbol de sentiment nacional inqüestionable. Cal tenir en compte sempre però que és també una gran empresa, de gran reconeixement social i internacional que cal tenir-ho en compte des de les institucions catalanes.

Malgrat les campanyes i polítiques de desprestigi que diferents agents polítics i sectors estratègics s’han esmerçat a escampar, no es pot posar en dubte el símbol que representa per als catalans. Al marge dels que s’enorgulleixen de ser del Barça malgrat “rebutjar” el fet català, i dels que se sumen al carro guanyador sempre independentment de què hi ha al darrere o de qui són, és un agent que actualment, almenys amb Joan Laporta al capdavant, ha reprès una manera de fer, si més no pel que fa a l’ús del català i defensa de la catalanitat d’un club amb tants anys d’història i que mereix ser reconegut tal com ho va ser mentre Josep Guardiola en fou jugador, entrenador i ambaixador.

Aquest mes de juliol, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga i Ibáñez, i el secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila i Moreno, s’han reunit amb el president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta; i el vicepresident primer de l’entitat, Rafa Yuste, per tal de posar en comú iniciatives de promoció de la llengua catalana en l’àmbit esportiu i institucional. El poder que té en el món esportiu i de promoció en l’àmbit internacional pot ser un revulsiu per a la promoció de la llengua catalana, com ho és per exemple la sèrie de pòdcasts disponibles ja en català a la seva plataforma digital. Aquesta actuació és una de les mesures que s’emmarquen en el Pacte Nacional per la Llengua.

Publicitat

Malgrat tots els ets i uts que es puguin trobar, és molt important que, aprofitant l’avinentesa, s’explorin totes les vies a l’abast per no perdre més temps. Un pas en aquest sentit per petit que sigui és positiu.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here