Turisme, certificats sanitaris i trens de nit

image_pdfimage_print

Ja hem entrat en el mes de març i la primavera comença a treure el nas; en aquest sentit, amb la proximitat de la Setmana Santa el sector turístic i de l’hostaleria sembla que vol reclamar més flexibilitat en la mobilitat, més enllà dels confinaments comarcals. És lògic. De tota manera, la que pot ser la novetat important per intentar millorar la mobilitat (quan més sostenible millor) i afavorir el turisme és l’anomenat “passaport sanitari” o passaport de vacunació. De fet, des de Brussel·les, des de la Comissió Europea es comenta que en els propers mesos, l’anomenat “Digital Green Pass” es vol tirar endavant per afavorir amb més seguretat sanitària i social, la mobilitat turística en el Vell Continent .

Aquesta nova eina per incrementar el turisme en zones molt dependents dels nostres visitants com és la Costa Brava i Barcelona també haurà d’anar acompanyada d’altres mesures de responsabilitat personal i col·lectiva; però, en qualsevol cas s’està mostrant que el turisme interior no és, ni de bon tros, suficient perquè rebroti la nostra economia i puguem començar a superar una crisi social molt profunda. Fins i tot, i malgrat el Brèxit, el Regne Unit no pot quedar fora d’aquest passaport de vacunació. En principi es veu que a l’entorn del turisme britànic hi ha bones perspectives per a les Illes Balears. Sembla que els anglesos, escocesos, gal.lesos i irlandesos ja tenen ganes de moure’s cap al Sud d’Europa, per la qual cosa al Principat, especialment a la Costa Brava i la Costa Daurada, hauríem d’estar preparats per a rebre aquest illencs del Nord amb la màxima qualitat possible i amb bons coneixements de la llengua de Shakespeare, per part del sector de la restauració i hostaleria. De fet, fan molt bé la Federació Hostaleria de les Comarques gironines i l’Associació de Càmpings de Girona de demanar una agilització de les vacunacions i d’instar que aquests Passaports Sanitaris, certificats de vacunació, puguin ser la peça clau per fer remuntat el turisme europeu .

A més, amb aquesta eina per assegurar que no hi hauran més contagis també caldria aprofitar el nou paradigma del postcovid19 per elaborar un nou model turístic , molt més sostenible i de qualitat. I en aquest punt es parla molt, es comenta molt, però un servidor no veu, no palpa un suport inequívoc dels sectors empresarials, de Cambres de Comerç, sindicals i de l’administració a favor dels trens de nit sostenibles i el futur tren-tram de la Costa Brava. Hem de pensar que després de la pandèmia, en turisme i mobilitat, tot serà molt diferent del que havíem conegut en aquells feliços i esbojarrats anys 70, 80 i 90 del segle passat. 

Publicitat