Fotografia del Banc dels Aliments durant aquests dies d'emergència alimentària
image_pdfimage_print

L’actual situació de crisi provocada per la COVID19 ha fet que diferents iniciatives socials estiguin treballant intensament perquè cap persona vulnerable es quedi sense aliments i per ajudar els professionals sanitaris i altres col·lectius indispensables que estan treballant per combatre aquesta pandèmia. El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha creat un MarketPlace, un mercat en línia, per  donar suport a totes aquestes iniciatives solidàries que contribueixen a donar resposta a l’emergència alimentària actual. Amb la posada en marxa d’aquest mercat en línia al seu web, es pretén continuar col·laborant en la tasca que estan fent les iniciatives socials i el sector agroalimentari durant tot l’any, i especialment durant aquesta crisi d’emergència alimentària, per contribuir a l’aprofitament dels aliments.

16.000 kg de fruita i 174.000 litres de llet destinats a persones en situació de vulnerabilitat

El Departament d’Agricultura està lliurant a la fundació Banc dels Aliments els aliments dels Programes de fruita i hortalisses i de llet del curs 2019/2020 que no han pogut ser distribuïts a les escoles per la suspensió de l’activitat educativa a Catalunya a conseqüència del coronavirus. Aquests programes tenien previst abastir els centres escolars amb prop de 16.000 kg de fruita i 174.000 litres de llet que ara es destinaran a persones en situació de vulnerabilitat a través de la xarxa d’entitats d’iniciativa social abastides pel Banc dels Aliments. Aquesta ha estat una bona alternativa per aprofitar els productes adquirits per proveir les escoles i evitar-ne així el malbaratament. A més, també està enllestint la compra de productes frescos per valor de 4 milions d’euros a petits productors amb dificultats d’accés a les cadenes de distribució i comercialització i que anirà també adreçada al Banc dels Aliments.

Aquesta nova plataforma se suma a aquestes iniciatives socials que ja s’estan duent a terme. El mercat en línia estan treballant per subministrar aliments a col·lectius vulnerables amb l’objectiu de facilitar al sector agroalimentari el seu contacte i contribuir a pal·liar l’emergència alimentària i evitar el malbaratament d’aliments. Es tracta que els productors puguin buscar la iniciativa que més els encaixi amb la seva oferta. Atès el volum d’iniciatives que estan arribant, s’hi aniran incorporant les fitxes progressivament. De moment, algunes de les iniciatives presents estan promogudes pel Banc dels Aliments (Barcelona i comarques gironines), la Fundació Espigoladors, Nutrició sense Fronteres o el Pont Alimentari.

Publicitat
Publicitat