image_pdfimage_print
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, i el Secretari d’Estat d’Economia i Empresa del nou govern andorrà, Salustià Chato, han reiterat aquest divendres el seu compromís amb l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell en el marc de la Taula Estratègica de l’Aeroport. A la reunió hi han assistit també representants d’Aeroports de Catalunya, de l’Ajuntament de La Seu, de la Delegació del Govern de l’Alt Pirineu i Aran, de la Diputació de Lleida, de l’Ajuntament de Montferrer i Castellbó, del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, de les associacions d’empresaris i hostalers del territori, de l’Agència Catalana de Turisme, i d’Andorra Turisme.
Durant la trobada, s’han analitzat les operacions comercials d’aerotaxis, que han crescut un 25% de gener a juny en relació al primer semestre de 2018. L’any passat n’hi va haver 16, mentre que enguany se n’han comptabilitzat 20. Paral·lelament a aquestes operacions s’han produït altres moviments, com el lloguer de la instal·lació per a d’altres esdeveniments, la celebració de la quarta jornada de Portes Obertes durant el mes de maig i l’arribada i sortida de la selecció francesa de futbol per jugar a Andorra el mes de juny.
Les persones assistents han constatat que ja s’han enviat els estudis preceptius a Aviació Civil per a la futura ubicació d’un heliport H24 perquè doni servei a les emergències del territori. D’altra banda, s’ha presentat el nou calendari de Regles de Vol Instrumental (IFR), que regulen el pilotatge d’aeronaus en condicions de visibilitat reduïda, acordat amb l’Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA). Segons el calendari, el vol de validació de la maniobra es realitzarà el proper mes de setembre. Seguidament s’elaborarà l’estudi de seguretat i es validarà la documentació a la Comissió Interministerial entre Defensa i Foment (CIDEFO). La previsió és que el nou sistema IFR es pugui posar en marxa durant la propera primavera.
Finalment, s’ha tornat a constatar la necessitat que l’Estat espanyol aprovi el punt frontera per poder acollir vols fora de l’espai Schengen.