Mataró vol posar les urnes i l’Alcalde del PSC, no

Concentració popular a Mataró per exigir les urnes l'1 d'octubre
Concentració popular a Mataró per exigir les urnes l'1 d'octubre
image_pdfimage_print

Aquest dijous més de 300 persones s’han aplegat davant de l’Ajuntament de Mataró abans del ple per exigir a l’alcalde socialista, David Bote, que disposi els equipaments municipals pel Referèndum de l’u d’octubre. «Bote volem votar» i «Referèndum és democràcia» han sigut les frases més escoltades. La concentració ha anat acompanyada de la lectura del Manifest per la democràcia a Mataró, llegit per Antoni Segarra, exregidor pel PSUC, i signat per 1.400 mataronins.

Aprovada la moció de suport al Referèndum

Els grups municipals d’ERC, CUP i PDeCAT han presentat una moció de suport al Referèndum que demanava que «l’Ajuntament de Mataró col·labori en totes les accions necessàries perquè tots els mataronins puguin exercir el seu dret a vot».

El partit polític de Ciutadans, amb 3 regidors al consistori, s’ha aixecat i ha marxat del ple, ja que consideraven la moció «inútil, es un acto jurídico nulo y no tiene ningún significado».

La proposta de resolució s’ha aprovat amb 14 vots a favor (5 CiU, 4 ERC, 2 CUP, 2 Volem Mataró i una regidora no adscrita), una abstenció d’ICV i 9 vots en contra del PSC (6), PP (2) i Plataforma (1).

Tot seguit el regidor de la CUP, Juli Cuéllar, ha formulat la següent pregunta a l’alcalde «el govern municipal té intenció d’aplicar la resolució?», a la que l’alcalde ha respost, que «ja ho havien dit a la prèvia». Referint-se a l’Audiència Prèvia al ple que l’alcalde havia mantingut amb entitats sobiranistes, i on les havia alertat de la possible inconstitucionalitat de la moció i per tant, que sol·licitaria als serveis jurídics de la Diputació l’anàlisi de les implicacions legals.

Article anteriorD’on surt això de «filibuster»?
Article següentSi Kant fos mosso