El català, el govern espanyol i la ignomínia

Josep Maria Loste Romero
Josep Maria Loste Romero
image_pdfimage_print

Per què hi torna ha haver tants problemes amb el català, relacionats amb les oficines d’expedició del DNI i del passaport? Recentment, a la comissaria de Reus (Baix Camp) un ciutadà de Valls va ser discriminat per voler fer servir el català. Hauria de ser obligatori que en totes les oficines d’expedició de DNIs i passaports, el personal d’atenció al públic tingués coneixements suficients acreditats de català, per tal poder atendre correctament en català i en castellà.

Per què, en comptes de fer tanta demagògia a l’entorn de l’operació diàleg, el govern espanyol -a través del delegat del govern espanyol a Barcelona- no soluciona, de totes totes, aquesta qüestió tan injusta i discriminatòria? Així mateix, en els controls que es fan als aeroports catalans, i en tots els serveis d’atenció al públic que depenen de l’administració perifèrica de l’Estat a Catalunya s’hauria de complir la llei; és a dir, s’hauria d’atendre en català amb tota normalitat.

És curiós que els diferents portaveus i ministres del govern i l’administració espanyola, així com el mateix President del govern de l’estat espanyol, dia rere dia, declaren, manifesten i requereixen que els catalans hem de complir la llei; però, per contra, ells, l’administració perifèrica de l’estat espanyol a ca nostra, no practica gens amb l’exemple; és a dir, que es fa un tip d’incomplir no la llei, sinó les lleis. Perquè en relació amb la llengua catalana, gairebé diàriament l’administració espanyola del PP incompleix, de forma premeditada, la CE, l’Estatut de Catalunya, la Llei de Política Lingüística 1/1999, i la Carta Europea de les llengües regionals i/o minoritàries. Senyors del govern espanyol: ja n’’hi ha prou de tanta ignomínia.

Article anteriorLa lliçó basca
Article següentDiversitat política i compromís amb le referèndum en la presentació de l’AECAT al Baix Llobregat
Josep Maria Loste Romero
Portbou. Autodidacte. Començo a escriure cartes a diferents mitjans el 1983. També he fet participacions en programes de ràdio a Portbou des dels anys 80. Des del 1996 formo part del consell de redacció de la revista local de Portbou El Full. He col.laborat a diverses revistes locals de l'Alt Empordà i als setmanals Empordà i Hora Nova de Figueres i des del 2000 publico quinzenalment al Punt Avui.