Diu que hi ha una tribu d’indis
a l’oest americà
que té alguna retirada
amb el poble català
No hi ha tribu més ufana
sota la capa del sol
són i seran gent apatxe
tant si es vol com si no es vol
Mai podrem oblidar l’humor punyent i clarificador que el trio de Canet de Mar, La Trinca, ens deixà amb una visió immillorable de qui érem i de quin era el nostre país: Catalunya.
Un país ocupat, escarnit i espoliat però que, malgrat tots els esforços, el franquisme no va poder aniquilar.
Entre molts dels catalans a qui devem que arribéssim, amb el que ens han deixat amb el seu enginy, la seva gresca i la seva tossuderia que del 1r d’octubre del 2017 es mobilitzessin més de tres milions d’ànimes que deixaren la seva petjada a unes urnes que certificaven que ja en teníem prou de ser una colònia espanyola.
Tampoc mai podrem agrair prou a en Toni Cruz, en Josep Maria Mainat i en Miquel Àngel Pasqual la seva extraordinària aportació a la voluntat de ser d’una Catalunya que ha aguantat més de tres-cents anys al peu del canó, amb el convenciment que, més aviat del que els dictadors de la Meseta pensen, aconseguirà esdevenir un poble lliure entre els pobles lliures de la terra.
La Trinca, com tants i tants catalans, se la jugà, donà la cara i ens animà, cançó rere cançó, a no llençar la tovallola. Entre el gran nombre de cançons que ens obsequiaren, n’hi ha una que mereix el Premi Nobel. La denúncia dels feixistes que ens oprimien i continuen oprimint-nos és de traca i mocador.
Recordant aquesta cançó, La faixa, volem recordar i homenatjar al mateix temps, agraint amb tot el cor la magnífica tasca i el llegat que La Trinca ens va deixar. Amb un record que mai s’esborrarà i que sempre acompanyarà la nostra enyorada i gran estima per en Toni Cruz.
La faixa, la faixa està de rebaixa,
no se’ls veu gaire optimistes
aquells fabricants de faixes,
altrament dits: feixistes.
Continuant la reunió es llegeix una octavilla,
que en contra de la cotilla ha llençat l’oposició,
on hi ha escrit: companys, la faixa,
ens oprimeix i ens domina
cal cremar totes les faixes i els feixistes de propina.








