El Govern es persona en la qüestió d’inconstitucionalitat plantejada pel TSJC sobre l’ús i l’aprenentatge de les llengües en l’educació
El Govern ha acordat personar-se en la qüestió d’inconstitucionalitat plantejada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en relació amb el Decret llei 6/2022, pel qual es fixen els criteris aplicables a l’elaboració, l’aprovació, la validació i la revisió dels projectes lingüístics dels centres educatius, i la Llei 8/2022, sobre l’ús i l’aprenentatge de les llengües oficials en l’ensenyament no universitari. D’aquesta manera la Generalitat, a través dels Departaments d’Educació i de Cultura, podrà formular les al·legacions pertinents per defensar la constitucionalitat de les normes qüestionades.
Es tracta de la qüestió d’inconstitucionalitat número 6052-2022 plantejada per la Secció 5a de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el recurs ordinari núm. 168/2015, que va ser notificada el 4 de novembre a la Generalitat. La qüestió denuncia la possible vulneració de l’article 3 de la Constitució, en relació amb l’article 27 de la mateixa norma, i els articles 6 i 35.1 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya; i també dels articles 9.3, 24.1, 117, 118 i 86.1 de la Constitució, en aquest darrer cas en relació amb l’article 64 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.