image_pdfimage_print

La Plataforma per la Llengua ha rebut milers de denúncies de consumidors que han estat discriminats pel fet de parlar en català. Segons la Plataforma, TripAdvisor és un dels casos més flagrants i l’empresa que més queixes ha generat en el servei d’assessorament a les persones discriminades per motius lingüístics ja que TripAdvisor censura el català i no permet que els usuaris s’expressin en aquesta llengua.

Malgrat que les legislacions catalana, valenciana, balear i aragonesa (pel que fa a la Franja) han reconegut el dret del consumidor de parlar en català, centenars de normatives de l’Estat imposen l’ús del castellà a les empreses. Aquesta situació de privilegi d’una sola llengua (en aquest cas, de l’espanyol) afavoreix que molts empresaris i treballadors desenvolupin actituds catalanòfobes. Al web www.proudecatalanofobia.cat s’exposen alguns exemples de discriminacions a l’empresa durant la darrera dècada.

Plataforma per la Llengua reclama l’aplicació d’un pla de xoc per aturar les discriminacions lingüístiques i l’enviament de milers de cartes als governs català, valencià, balear i aragonès, i també al govern espanyol, amb les mesures del pla per aturar la discriminació i la impunitat de qui discrimina.

Publicitat
Publicitat

El pla de xoc conté les següents mesures:
1. Aprovació de noves lleis contra la discriminació lingüística: qui discrimina ha de ser sancionat.
2. Cartelleria visible a tots els equipaments públics per recordar a ciutadans i treballadors públics el dret de parlar la nostra llengua.
3. Dotació del govern i els cossos policíacs i de seguretat de programes d’investigació, prevenció i abordatge de la catalanofòbia.
4. Obligatorietat dels treballadors públics de dominar la nostra llengua per garantir el nostre dret de parlar-la a totes les administracions.

Al web www.proudecatalanofobia.cat podeu signar la petició i veure el pla de xoc complet.