Manifestació a Brusel·les el 7 de desembre
Manifestació a Brusel·les el 7 de desembre

El principal mitjà de ràdio i televisió per a la comunitat flamenca a Bèlgica, VRT (Vlaamse Radio – en Televisienomroeporganisatie) ha publicat un article analitzant el seguiment que els mitjans espanyols van fer de la manifestació del passat 7 de desembre a Brussel·les.

En l’article, firmat per Sven Tuytens, corresponsal a l’Estat espanyol de la corporació, s’hi parla de la sorpresa dels flamencs davant la gran quantitat de catalans, 45.000, que van recórrer un llarg camí per mostrar el seu suport al president a l’exili.

Afegeix però, que els flamencs no entenen el tracte que des de l’Estat espanyol s’està donant als catalans. I ho evidencia fent una anàlisi de la cobertura mediàtica espanyola de la manifestació.

TVE, si bé va iniciar amb la manifestació, de seguida va donar la paraula a la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, que va assenyalar que els manifestants podien ser a Brussel·les perquè tenien DNI espanyol i pertanyien a Europa.

També fa esment del diari El País, quan titlla els manifestants de portadors d’odi. I com TV3 es va veure obligada a no entrar en directe des de Brussel·les. Afegeix que ningú pregunta en el consell de ministres per aquesta possible censura a TV3 i clou l’article amb les paraules de Santamaria; “Nosaltres (el govern espanyol) estem recuperant el dany econòmic i social causat per Junqueras i Puigdemont a Catalunya”, sense esmentar ni diàleg ni els presos polítics.