Josep Maria Loste Romero
Josep Maria Loste Romero
image_pdfimage_print

Les mobilitzacions –socials i/o territorials- ben planificades sempre tenen èxit. En aquest sentit el tren de nit de París-Cervera-Portbou s’ha recuperat. Com una mena de “regal de Nadal” del govern francès i la SNCF (la companya estatal ferroviària francesa) als usuaris del tren convencional i, per extensió, a la Catalunya Nord. Un regal aconseguit per les fortes mobilitzacions socials, dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori.

El comunicat d’ahir dimarts de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou la Regió Occitània ha anunciat que s’ha establert un acord amb l’Estat per mantenir el 2017 el tren de nit París-Portbou. La SNCF ha rebut l’ordre de reprendre l’explotació. La mobilització dels usuaris, de sindicats i càrrecs electes ha demostrat que el tren de nit correspon a un model de transport d’avenir, compatible amb el medi i l’eficàcia econòmica. Ara bé, encara que la seva circulació està decidida la SNCF la vol retardar 6 mesos, cosa que fa necessari seguir aplegant signatures en defensa de la circulació d’aquest tren. Malauradament també hi ha el perill que el tren nocturn París-Portbou s’aturi a 1 quilòmetre abans de la frontera catalana. Això eliminaria les correspondències amb els trens catalans. La connexió París-Portbou és una de les rutes més històriques entre França i les comarques gironines.

L’Associació d’Usuaris felicita a tothom que hagi contribuït a aquesta primera victòria que demostra que es pot obtenir el manteniment i el retorn dels trens de nit i promou continuar amb la mobilització per a implementar millores en aquestes línies nocturnes transfronteres, les quals tenen horaris poc adaptats, correspondències absurdes i dificultats en la compra i reserva de bitllets.

Publicitat
Llibre: El Judici - Lluís Busquets

És per a nosaltres també un bon moment per mobilitzar els sindicats, la patronal, tots els parlamentaris gironins, alcaldes i representants gironins, la Diputació de Girona, teixit social i comercial, per tal de fer possible una gran campanya a favor de la revitalització de la línia del tren convencional, ben coordinada amb les reivindicacions que es fan a la Catalunya Nord i a la Regió d’Occitània. Ha arribat l’hora de dignificar de debò el tren convencional Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona. El tren social, vital, bàsic i territorial, que ha de permetre ajudar a donar un impuls econòmic i social a tota una munió de pobles i contrades que no acaben de trobar una solució als seus problemes estructurals.